12. januar 2007

Ekstrem opprydding.









Egentlig klarer jeg ikke å ha det stygt rundt meg, men det er ikke alltid sammenheng mellom liv og lære. Men hver gang jeg er ferdig med en jobb, må jeg bare rydde, for det første fordi det roter seg til med papirer og oppslagsverk og jeg vet ikke hva, og fordi det ofte blir så hektisk at jeg knapt nok registrerer hvordan jeg har det rundt meg. Men etterpå må jeg rydde, først og fremst arbeidsplassen, for å få jobben ut av systemet og ikke minst som en mental forberedelse til neste. Denne gangen tok jeg like godt hele arbeidsrommet, et stort og deilig rom i det store gamle huset jeg bor i. Bildene gir forhåpentligvis et visst inntrykk av før og etter (men hvorfor i huleste må Blogger plassere de to bildene forskjøvet i forhold til hverandre?) Plakaten er Andy Warhols H.C. Andersen-plakat. Jeg samler på forfatterplakater.

En liten kommentar lørdag 13.: Den som klikker på og forstørrer det høyre bildet, altså "etter"-bildet, vil se at støvfjerningen under bokhyllene har vært svært mangelfull. Det er rettet opp under den tradisjonelle lørdagsrengjøringen i dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg falt spesielt for før-bildet der du har en lykt i bokhylla! Til å lete med lys og lykte liksom... He, he. Ellers er jo så velfylte bokhyller som du her rene himmelrike på jord!