22. februar 2007

En helt vanlig dag på jobben.


Akkurat nå oversetter jeg en svensk bok, Skuggan i vattnet av Inger Frimansson. Kåret til beste svenske kriminalroman i 1998. «En briljant uppvisning i psykologisk spänning» ifølge baksideteksten. Inger Frimansson har liksom ikke slått helt gjennom her i Norge. Det er synd. Men det er ikke min skyld.

I går, etter at jeg hadde oversatt hele dagen, leste jeg korrektur på min egen nyeste bok, som kommer på Gyldendal Barn & Ungdom i juli, og som hovedbok i Bokklubbens Barn.



Mens jeg jobber, hører jeg på musikk. I dag prøvde jeg først med Amy Winehouse, men det funket ikke. Så ble det Anouar Brahem i stedet. Astrakan Cafe. Den kan du lese mer om og høre smakebiter av her. Meditativ verdensmusikk som fremmer konsentrasjonen.

Ingen kommentarer: