26. mars 2007

Litterær faktafeil.

En oppmerksom leser har gjort oppmerksom på en faktafeil i mitt litterære faktum for 22. mars. Det bor selvfølgelig ikke 12 millioner mennesker i Frankrike, men i overkant av 60. Denne leser har for øvrig sin egen blogg, som er vel verd en titt. Du finner den her. Jeg prøver å finne kilden til denne feilen, jeg er nemlig sikker på at det er kilden som har oppgitt feil tall, og ikke jeg som har sitert feil. Spørsmålet om det er marginalt færre litterære debutanter i Frankrike enn i Norge hvert år er ikke mindre interessant etter dette.

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Jeg har lest bloggen din en stund fordi jeg er i overkant glad i bøker, og ville bare si at nå linker jeg til deg.

ps: Kan du ikke skrive om Terry Pratchett, Neil Gaiman og Carl Hiaasen en gang? *host*