23. juni 2007

Til mine norske lesere.



Denne bloggen har de siste fjorten dagene vært sterkt preget av Danmark og mitt opphold på Det Danske Forfatter- og Oversættercenter i Viborg, både tematisk og ved at mange innlegg har vært skrevet på dansk. I denne tiden har bloggen hatt usedvanlig mange danske lesere, og også lesere fra andre land, hovedsakelig mennesker med en eller annen forbindelse til stedet jeg er på. Mine faste norske lesere har kanskje ikke funnet bloggen så interessant i denne tiden. Selv har jeg hatt stor nytte og glede av å oppholde meg i det danske språk- og kulturområdet, og også av den vakre danske naturen. Samtidig ser jeg frem til straks å komme hjem igjen, gjenoppta den vanlige temakretsen og bare blogge på norsk igjen. Kanskje noen av mine mange danske besøkende den siste tiden vil fortsette å besøke bloggen, kanskje ikke. Uansett har det vært trivelig å ha dem her i denne tiden. Jeg føler også at jeg på den måten har bidratt litt til den «skandinaviske tanken» jeg selv ivrer for.

Ingen kommentarer: