8. november 2007

Leserapport.




Hermanas: Prøvde å få tak i den antikvarisk da jeg var i Oslo, men lyktes ikke. Norli hadde akkurat IKKE fått inn pocketutgaven. Dermed ligger den på vent.

Taxi for B.A. Beckström - eller kunsten å danse på furu: Dette er boka jeg leser for øyeblikket. Og jeg liker den. "Langdryg reise" var overskriften på anmeldelsen i Dagbladet nå sist lørdag. Jeg kjente meg ikke igjen i den. Riktig nok går det generelt tregt med lesingen min for tiden, men det skyldes helt andre ting.
Beckström-boka er passe absurd for meg, men mer enn det. Kapitlet "Pissepause ute ved E6 ein stad", hvor gamlingen sliter med prostataen og samtidig ikke setter spor i nysnø, er direkte vakkert. For eksempel.

Armand V.: Pause. Plutselig tar jeg den frem igjen.

Hva kommer jeg til å lese etter disse? Høyst sannsynlig Pamuk. Jeg har to uleste bøker av ham, som jeg ser frem til.

2 kommentarer:

Thomas sa...

Må jeg få anbefale deg å få fingra i "Svendsens catering" av Kyrre Andreassen?

Jørn Roeim sa...

thomas: Ja, det må du så absolutt. Den har vaket i bevisstheten en stund, og nå skal jeg gjøre alvor av å titte på den.