4. november 2007

Ord i luften.



Når jeg er i Oslo, noterer jeg meg av og til replikker jeg fanger opp idet jeg passerer mennesker på gaten, mennesker som går sammen med andre eller snakker i mobiltelefon. Bare ord som når meg gjennom luften i forbifarten, avhugne setninger eller deler av setninger, løsrevet fra alt annet, noen ganger ser jeg knapt på den som ytrer dem. Men jeg finner frem notisboken og blyanten jeg alltid har på meg og noterer dem, akkurat slik jeg hørte dem. Noen ganger setter de fantasien i sving.
Eget foto fra Frederiks gate i Oslo.



«Og for å være helt ærlig med deg, sa jeg ...»

«Men kan vi ikke kjøpe noe ekstra nam-nam og gjøre litt ut av det, da?»

«Hun Eva jobber jo på kontoret her oppe ...»

«Jeg tenkte jeg skulle invitere til vorspiel i morra, skjønner’u. Ikke no’ store greiene, altså.»

«... for nå skal jeg ta og fylle fryser’n.»

«... og så besøkte vi Akropolis da, der oppe, på høyden der ...»

Ingen kommentarer: