20. november 2007

Tømmerhogst





Granskogen sto tett og dyster på baksiden av det lille røde huset i skogen og skygget for sol og lys, så jeg spurte skogsjefen om han ikke kunne fjerne litt. Det kunne han, og da jeg kom til det lille røde huset i går, var tømmerhoggeren i full gang. En bred stripe trær var fjernet, mer enn jeg hadde håpet på, så nå har det lysnet bak uthusene. Bedre utsikt til vannet er det også blitt.

Dagen var ikke gammel i dag før traktoren brummet og motorsaga knatret igjen, og flere grankjemper stupte i bakken. Småtrærne som står igjen på nedsiden av huset skal jeg fjerne selv og lage ved av. I skrivende stund faller forresten den store bjørka ved hushjørnet, som skogsjefen sa jeg kunne få til ved. Supert. Den var litt for stor og sto litt for nær huset til at jeg ville gi meg i kast med den selv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det blir!
Gleder meg til neste tur.

Ranv

Anonym sa...

For en idyll.