19. desember 2007

Filmvarsel


Et lite filmvarsel på morgenkvisten: Svensk TV1 sender Grand Hotel klokken 13.40 i dag, med Greta Garbo, Joan Crawford, John Barrymore og Lionel Barrymore. En skikkelig nostalgisk godbit som man ikke ser ofte (Oscar-belønnet for beste film), og som jeg har ventet i årevis skal komme på tv så jeg kan få tatt den opp. Riktignok er jeg bortreist i dag, men jeg har sørget for opptak.
Filmen er basert på Vicki Baums bok Menschen im Hotel. Et innlegg om henne på denne bloggen kan du finne HER . Her finner du også en lenke til denne filmen på imdb.

1 kommentar:

Unknown sa...

Gled deg, det er en aldeles strålende film! Mest på grunn av Garbo, spør du meg. Når det ubegripelig vakre ikonet fyller skjermen og ser tenksomt ut, hører det med blant filmkunstens mest udødelige og heart stopping øyeblikk.