10. mars 2008

Dagens påminnelse.

9 kommentarer:

CassandraMortmain sa...

Du som har så mange bøker, du har vel tilfeldigvis ikke disse:
- 'Jane Eyre' av Charlotte Brointë
- 'Moby Dick' av Herman Melville
- 'Little Women' av Louisa May Alcott (finnes denne på norsk?)
- 'En julefortelling' av Charles Dickens

Jeg skulle gjerne visst hva åpningssetningene i disse bøkene er nemlig... Kan du - eller andre her inne - hjelpe?

Spectatia sa...

Cassandra: Skal du ha dem på norsk? Jeg har i alle fall et par av disse, men på engelsk.

Jørn Roeim sa...

cassandra: Det er nesten litt flaut at jeg ikke har noen av disse. Du vet at Deichman har en utmerket hjelpetjeneste som gir svar på det meste?

CassandraMortmain sa...

Spectatia: Ja, det må være de korrekte, norske oversettelsene dessverre.

TM: Nei, det ante jeg ikke! Er det noe jeg kan benytte meg av over e-post/nett/telefon?

Jørn Roeim sa...

Du finner mer om det på Deichmans hjemmeside, wwww.deichman.no. Tror det heter biblioteksvar.no, og at det er flere biblioteker om det.

Hobbyfilosofen sa...

Dette har jo sporet helt av...

Jeg vil bare si at om
"Reading is sexy"

så er

"Writing even sexier"

Anonym sa...

Cassandra Mortmain: Send evt. en mail til meg, så kan det hende jeg kan hjelpe (jeg er bibliotekar). Kontaktinformasjon på bloggen min

Anonym sa...

Hvor fant du den lekre buttonen?

Jørn Roeim sa...

maia: på nettet. Hvis du googler på "Reading is sexy" finner du både denne buttonen og samme tekst på andre ting.