23. august 2008

Tre ting på en gang



Enkelte te-glade bloggere (inkludert meg selv) har fra tid til annen nevnt en kaffe- og tebutikk i Bogstadveien som ingen riktig vet navnet på. Den ligger skrått overfor Platekompaniet/Deli de Luca. Adressen er Bogstadveien 39, og butikken heter Majorstuen og Homansbyen Kaffeforretning AS. Det er en liten, ujålete og veldig hyggelig butikk med gode varer.








For en god stund siden, kanskje et års tid, leste jeg et intervju med en trendforsker som hevdet at hvite biler snart ville bli in igjen. I min tid som drosjeeier, i 1980-årene, var hvit Mercedes nærmest et begrep i drosjeyrket (min egen var også hvit). I løpet av nittiårene ble svart den dominerende bilfargen, men hvis du bruker øynene nå, kan du se at hvitt er på vei tilbake, akkurat som trendforskeren spådde. Denne hvite Mercedes-drosjen så jeg i Kristian Augustsgate, og jeg legger oftere og oftere merke til hvite biler i trafikken.





Da jeg snakket med en av redaktørene mine nylig, kom vi blant annet inn på flytteplanene til forlaget hennes. Forresten, sa hun, firmaer flytter ikke i våre dager, de relokaliserer. Og så lo vi litt av dette jålete uttrykket. Men at det var riktig som hun sa, fikk jeg bevis for på denne lastebilen i Bogstadveien.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den tebutikken er også blant mine favoritter. Og så har de masse god te. D´€t er noe annet enn den forferdelige Yellow Label, det! ;)