24. oktober 2008

Jubileum







I dag er det to år siden jeg begynte å blogge. Jubileet faller sammen med at bloggen har hatt ca. 50 000 besøkende (eller treff, nærmere bestemt), og at jeg har skrevet ca. 1000 innlegg.

Jeg kan egentlig heller ikke si hvorfor jeg blogger. Det er en måte å publisere på, og jeg opplever det også som en bevisstgjøringsprosess. Det er også en måte å kommunisere med omverdenen på, bloggingen har gitt meg en ny form for bekjentskapskrets som gir meg mye, og som jeg kanskje også gir noe igjen - et fellesskap i gleden over bøker og litteratur.

Nå har jeg brukt den første timen av arbeidsdagen på å blogge. Det tjener jeg ingenting på. Er det verd det? Det må det jo være, siden jeg helt frivillig fortsetter å gjøre det. Egentlig ville jeg sagt mer om dette, men nå må jeg faktisk jobbe, dvs. skrive for å tjene penger. Sånn er livet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med 2 år og 1000 bloggeinnlegg! Ser frem til de neste 1000!

Anonym sa...

To blog, - that¨s the answer!

Gratulerer med dagen.

Jørn Roeim sa...

ellen og livetleker: Takk!

Anonym sa...

Gratulerer med jubileumet!
Jeg er veldig glad at du blogger. Skriv så vi kan lese ^_^

Jørn Roeim sa...

virrvarr: Takk. Veldig glad for den kommentaren.