29. januar 2009

Engelske uttaleøvelser

Våken? Fått myket opp tunga? Da er det bare å gå i gang:


Trinn 1: Begynnere

Tre hekser ser på tre Swatch-klokker. Hvilken heks ser på hvilken Swatch-klokke?

Three witches watch three Swatch watches. Which witch watches which Swatch watch?

Trinn 2: Viderekomne

Tre kjønnsopererte hekser ser på knappene på tre Swatch-klokker. Hvilken kjønnsoperert heks ser på hvilken Swatch-klokke-knapp?

Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watches which Swatch watch switch?

Trinn 3: Avansert

Tre sveitsiske hekse-tisper, som ønsker å være kjønnsopererte sveitsiske hekse-tisper, ønsker å se på sveitsiske Swatch- klokke-knapper. Hvilken sveitsisk hekse-tispe, som ønsker å være en kjønnsoperert sveitsisk hekse-tispe, ønsker å se på hvilken sveitsisk Swatch-klokke-knapp?

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch three swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?

8 kommentarer:

Ragne Rognebær sa...

Aiaiai! Jeg synes "She sells sea shells by the sea shore" er vanskelig nok! Eller bare å si "mirror", "Norway" eller "beer". (Særlig "beer" fordi jeg alltid prøver så hardt å ikke si "bear" eller "bare" eller "beare".)
Dette fikk virkelig tungen min i krøll!

Anonym sa...

Den siste der ga tunga litt ekstra, ja. Hihi. Moro!

Forresten:
http://lunacia.net/?p=588

Sif sa...

Hm... skal det ikke være watches?

Which witch watches which Swatch watch?

Which switched witch watches which Swatch watch switch?

*klø seg i hodet*

Også er det en "wishes" som burde være "wished"?

Ikke at de ikke er morsomme, altså, mest bare lurer jeg :)

*føle seg teit*

IHa sa...

Morsom! sender den til min amerikanske datter.

Jørn Roeim sa...

Sif: Tror du har rett. Feilene skulle nå være rettet opp, hvis jeg har gjort det riktig.

Anonym sa...

Ha ha! Det var ikke lett. Kjenner du forøvrig dette diktet av Gertrude Stein?

http://www.worldwidedanceuk.com/content.asp?CategoryID=1274

På den norske opera kan du se to dansere danse til diktet opplest av Stein selv - det er såååååå kult!

Anonym sa...

Herlig.

Dorte H sa...

Hej.

Jeg var bare nødt til at ´låne´ din udtaleøvelse ;)
Jeg er engelsklærer, og jeg vil bede mine elever lære dem udenad, og hvis de stadig kan sige dem fejlfrit lørdag aften, så går det nok.

Hilsener fra Danmark.