13. januar 2009

Mer om å samle







Samle, ja (jfr. innlegget under). Jeg samler også på Woody Allens filmer. Jeg kan rett og slett ikke få nok Woody Allen. Nå er jeg særlig på jakt etter de tidlige Woody Allen-filmene. I fjor fikk jeg tak i Bananas fra 1971, og i dag har jeg bestilt Take the Money and Run fra 1969. Den gleder jeg meg veldig til å se igjen. Jeg vil ha filmene med norske undertekster, og derfor er de ikke så lette å få tak i. Jeg mangler fortsatt noen viktige filmer, som Stardust Memories , Deconstructing Harry og Hannah and her Sisters.









Scene fra Bananas.











Woody Allens foreldre. Scene fra Take the Money and Run.

1 kommentar:

Sjeldnere enn sorte svaner sa...

Heisann! Jeg samler også på Woody Allens filmer. Samlingen er dog ikke komplett, men det spiller ingen rolle - filmene er ikke like gode. Jeg samler vel på de jeg synes er best.
Det er vanskelig å komme utenom de store kritikerroste filmene, men jeg har lenge holdt "Crimes and misdemeanors" som hans ypperste. "Zelig", "Husbands and wives" og "What's new pussycat?" er også hederlige titler. Du har kanskje lest den, men hvis ikke anbefales boken "Woody Allen and philosophy - You Mean My Whole Fallacy Is Wrong?".
Med vennlig hilsen (og takk for tipset på Katolsk i hodet).