17. april 2009

In vino veritas


Jeg er ingen vinspesialist, og vinspaltene i aviser og blader er stort sett gresk for meg. For meg koker det ned til hva jeg og min subjektive gane synes er godt eller ikke, og hva jeg har råd til. Her er noen viner som jeg på dette grunnlaget kan anbefale, og som jeg stadig vender tilbake til. Og som etter norsk målestokk er rimelige. (Klikk på bildet for å se detaljer. Det er fotomessig ikke helt topp, skal prøve å ta det bedre senere.) Siste: Nå er bildet forbedret. Vær obs på at det er flere Berens-typer på flaske. Denne er den beste. Se også kommentarene.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Takk for tips. Kunne tenkt meg å prøve pappvinen Berens. Men polet vårt her er lite og fører ikke denslags.

Morten Pedersen sa...

Hei, det er flott du skriver litt om vin. Ta en titt på våre vinsider http://winesworld.net kanskje vi skriver slik at du kan forstå litt mere.

Kom gjerne med tilbakemeldinger.

Morten Pedersen sa...

Et lite tips til Dispolitteraten:

Det går jo ann å bestille den da, uansett hvor lite polet er.....

Anonym sa...

Flasken lengst til høyre har vel fått ristet seg litt nå i det siste. Kommer ikke den fra jordskjelvområdet? God er den uansett.

Kan jeg få komme med en anbefaling, - en spanjol: El Coto, eller enda bedre Coto de Imaz reserva.

Namse!