5. juni 2009

Danske bilder

Sommerdvale, ja, men i betydningen litt roligere og mer tilfeldig tempo, ikke helt passivitet. Her noen bilder fra morgenturen i dag. Jeg opprettholder mitt relativt intense gå-mønster her i Danmark, dvs. en times rask marsj morgen og kveld. Det vil si - den ruten jeg går her, er litt lenger enn standardturen hjemme. Hvis noen lurer på hva jeg mener med "intenst" og "raskt", så er det 120 skritt i minuttet. Ellers har jeg ikke noe "teknisk" forhold til gåingen min, jeg har ikke skritteller og pulsmåler og sånne ting. Det interesserer meg ikke. Men omgivelsene interesserer meg. Greit nok at jeg går fort og svetter og beveger meg på en slags autopilot, men jeg vil ha det pent rundt meg. Som her. (PS Det fremgår kanske ikke av bildene, men det er j..lig kaldt til juni å være. Nordavind og meget skiftende skydekke.)(PPS Alle bildene blir finere hvis man klikker på dem så de kommer opp i stort format.)





Morgenstemning ved Hald sø. Inderøen (i bakgrunnen) er en stor skogkledd halvøy (naturvernområde) som stikker ut i Hald sø, og som jeg går rundt.









Søstien begynner her.











Parti fra stien langs sjøen.









Parti fra Inderøen.










De nærmeste naboene tar livet med ro.











Hjem igjen til herregården. Her låven.

6 kommentarer:

Sesselja sa...

Nydelige omgivelser for en rask spasertur!

nefertiti sa...

Der var det nydelig! Skulle gjerne gått den turen, selv om det er kaldt.

Aina Basso sa...

Det ser jo veldig idyllisk ut, då! Skulle gjerne spasert der sjølv!

Unknown sa...

Er det rart å gå turer uten hund?

Jørn Roeim sa...

Dipsolitteraten: Ja, det er litt rart. Og selv om det er nydelig her, trives jeg best i hjemlig terreng, med hund.

Bente sa...

Åh ja! Hvem der bare var på Hald. Nyd det!

I øvrigt startede min nuværende blog også sin tilværelse på Hald ... i værelse 12 ;-).