19. desember 2009

Prioritering







- Jeg går fra Marcel.
- Hvorfor?

- Han trenger meg ikke! Han er kun glad i bøkene sine. Jeg pantsatte ringen min for å betale husleie. Jeg la pengene på nattbordet. Da jeg kom tilbake, hadde han brukt dem på en førsteutgave av Balzac.

Samtale mellom Musette (Christina Murillo) og Mimi (Evelyne Didi) i Aki Kaurismäkis La vie de bohème (1992).


For en herlig film dette var! Kan absolutt anbefales. Her er et utdrag av en omtale på IMDb:

Aki Kaurismaki is one of the most important modern directors. He manages to make a movie out of nothing just like, say, Mike Leigh. And his characters are simply every-day people, whom he manages to transform into convincible movie heroes or, most likely, antiheroes. This movie is not different: it is very sad and also joyous at the same time. It treats a very serious subjects (pourness, loneliness, desperation) without being pathetic or overblown and it makes, in the most beautiful way, a strong connection between the characters and the viewer.

Ingen kommentarer: