18. mars 2011

Velkommen







Dette har ikke mye med bøker å gjøre, det var da heller ikke meningen. Det snødde da jeg gikk tur i dag morges, et lite tilbakeslag for våren, av det slaget som er så typisk for mars. Senere på dagen truet sola med å bryte gjennom skydekket, og så var det plutselig vårlig igjen. Poenget med bildet er å vise at jeg er forberedt på våren, dvs trekkfuglenes tilbakekomst. Jeg har nemlig hengt opp tre nyinnkjøpte fuglekasser, som nå venter på beboere. Det blir spennende. Tror forresten jeg skal kjøpe enda noen kasser. To av kassene henger på egen grunn, den på bildet henger i skogen rett på den andre siden av gjerdet, vendt mot min hage. Der er det et kommunalt lite skogholt som er et populært tilholdssted for fugler. Når man ser på bildet, skulle man ikke tro at jeg bor sentralt i en by, men det gjør jeg. Den store hagen min er fullstendig avskjermet av egne og andres trær. (flere hagebilder ved å trykke på temaet HAGE, under)

Ingen kommentarer: