29. april 2011

Stafett

Jeg er muligvis litt treg i oppfattelsen. Angående Dipsolitteratens stafett, trodde jeg at jeg skulle sende et bidrag til ham, som han skulle lime inn etter sitt. I stedet var det omtrent omvendt, hvis jeg nå omsider har forstått det riktig. Her kommer derfor først Dipsos bidrag, og så mitt. Jeg har fulgt opp temaet, som man ser.

Jeg er et sykt menneske... Jeg er et ondt menneske. Et frastøtende menneske er jeg. Jeg tror jeg er syk i leveren. Forresten begriper jeg ikke en døyt av min sykdom, og vet ikke så nøye hvor jeg er syk.

Jeg kommer jo tross alt omsider til å være helt død snart. Kanskje i neste måned. Da blir det i april eller mai. For året er bare så vidt begynt, tusener av små ting forteller meg det. Det kan være jeg tar feil, og at jeg kommer til å overleve sankthans, og kanskje til og med den fjortende juli - frihetens dag. Men hva er det jeg sier, kjenner jeg meg selv rett, kunne jeg finne på å holde ut helt til Kristi forklarelsesdag eller Maria himmelfart i august. Men jeg tror ikke det, jeg tror ikke jeg tar feil når jeg sier at disse festlighetene kommer til å finne sted uten meg i år.

Jeg sender stafettpinnen videre til Steinar Lillehaug

1 kommentar:

Unknown sa...

JA ! Jeg syntes ditt bidrag passet riktig godt.