28. juni 2017

Sommerlig leserapport

Under rubrikken "Jeg leser nå" i venstre marg har det lenge stått at jeg leser Baugeids bok av Aina Villanger. Men jeg gjør ikke det, jeg har ikke lest en bok på flere uker. Biblioteket hadde nemlig ikke fått inn Baugeids bok ennå, så jeg måtte bestille den. Og så kom jeg meg ikke i gang med noe annet. Etter Tjenerinnens beretning av Margaret Atwood, som kan sterkt anbefales, prøvde jeg en annen bok av Atwood, Den blinde morderen, men den fenget overhodet ikke.
Forleden dag var jeg på biblioteket for å lese en avisartikkel, avisene er jo blitt så kjipe med å la folk lese sakene deres på nett nå, og så kikket jeg på hylla for nye bøker for å se om det var en bok som "kom til meg". Og det var det. Det var De døde av Christian Kracht, jeg bladde litt i den og likte det jeg så. Gleder meg til å begynne på den i kveld. Samtidig har jeg to bøker på vei fra Adlibris, min yndlingsnettbokhandel, nemlig Atlas over fjerne øyer av Judith Schlalansky og Alt som er av James Salter. Jeg leste tidligere i år Salters novellesamling Er du her ennå?, som jeg likte godt.
Så nå har jeg mye å se frem til, og leder meg til å komme i gang med lesingen igjen.




Ingen kommentarer: