10. april 2021

Jeg blogger igjen

Aller først: Hvis noen lurer på om jeg har begynt å blogge igjen, så har jeg altså det. Det er over tre år siden sist. Hvorfor jeg har begynt igjen, er jeg ikke helt sikker på. Formodentlig ble jeg litt trigget av at en person i den norske bokbransjen, som jeg mailet med i en praktisk anledning, nevnte at han husket godt den fine bloggen min. Og det var jo hyggelig å høre. Dessuten er bloggingen en måte å "holde orden" på lesningen min på, noe jeg mer eller mindre ubevisst har savnet. Så dermed er jeg i gang i igjen, om enn litt usikker på om jeg er den samme leseren som sist. Bare for ordens skyld - selv om jeg er oversetter og barnebokforfatter, så er jeg verken litteraturviter eller anmelder, jeg er bare en helt vanlig leser som skriver om det jeg leser. Jeg vet heller ikke om jeg har noe særlig til felles med bokbloggere flest, jeg håper jeg har hatt, og kan fortsette å ha, min egen profil, for hva den måtte være verd.

Bilder viser en leseplass i det danske huset vårt - vi flyttet til Danmark for snart to år siden. Som alle fornuftige mennesker på vår alder (pluss minus 70), kvittet vi oss med stort hus og hage - kjøpte et enda større hus med over dobbelt så stor hage i Danmark (en tidligere liten bondegård på den jyske landsbygda, rommet på bildet var en gang et fjøs), og tok med oss de resterende ca. 7000 bøkene våre etter å ha kvittet oss med en god del. Sofaen, en tradisjonell dansk tremmesofa (tremmer = sprinkler) er kjøpt på gjenbruk for kr. 300. Danskene er ville med gjenbruk, det er gjenbruksbutikker overalt, og prisene er latterlige.




4 kommentarer:

Hege Glad sa...

Fikk du en tremmesofa for 300 Kr? Hjelpes meg, jeg vil til Danmark.

Moro at du blogger igjen. Jeg henger med.

Jørn Roeim sa...

Takk for det, Hege. Veldig hyggelig.

Randi Helgerud sa...

Hei! Jeg fulgte bloggen din i lange tider og syns det var ganske trist da du sluttet å skrive! Akkurat idag fikk jeg et innfall at jeg skulle søke den opp for å se - og jammen var det liv der gitt - også akkurat nettopp startet opp igjen! Pussig. Jeg måtte litt ad omveie for å huske navn på bloggen! Jeg husket Theme Melck :)

Jørn Roeim sa...

Randi Helgerud: Hyggelig å høre!