6. mai 2021

Jeg blir glad for kommentarer

Jeg har altså begynt å blogge igjen, etter over tre års pause. Det har jeg  kommentert i et tidligere innlegg. Mange av mine gamle lesere har sikkert falt av i løpet av fraværet. Jeg har meddelt på FB og Instagram at jeg er i gang igjen. Etter at jeg tok fatt igjen, har det nesten ikke kommet en eneste kommentar. Jeg skulle gjerne sett flere kommentarer til innleggene. Men jeg kunne også godt tenke meg noen kommentarer til bloggen som sådag, hva folk synes om den, hva som er godt eller dårlig, om den har noe særpreg, hvem som følger denne bloggen og hvorfor, etc. Jeg har inntrykk av at de fleste bokbloggere leker anmeldere. Mitt program er imidlertid å skrive om min egen lesing og mitt eget forhold til bøker generelt (litt om film og serier blir det nok også). Når jeg skriver om bøker jeg leser, er det altså ikke ment som anmeldelser, jeg forteller bare hva jeg helt subjektivt synes, hva de har betydd eller ikke betydd for meg. Profesjonelle anmeldelser krever kunnskap jeg ikke har. Jeg leser heller ikke det som de fleste andre leser; jeg følger min egen lyst og intuisjon, og det kan godt hende at noen synes jeg har en sær smak. Bøker på bestselgerlisten, bøker som debatteres i mediene, vil i svært liten grad bli omtalt her. Knausgård og Murakami for eksempel, er helt uinteressante for meg. Jeg kan ha sære leseinteresser og sær humor. Det var litt produktinformasjon. Men altså, kommenter gjerne. Det blir jeg glad for.
 

4 kommentarer:

Tine sa...

Hei, og velkommen tilbake!
Det er alltid kjekt å lese om andres leseopplevelse, jeg skriver sånn selv, siden jeg heller ikke er kvalifisert til å gjøre annet enn synsing. Det er gøyere å blogge når en hører fra andre, kjenner selv at engasjementet dabber av, når kommentarene uteblir :)
Lykke til med fortsettelsen!

Jørn Roeim sa...

Takk, Tine!

Strekker sa...

Hei!

Jeg er glad for at du blogger igjen. Hvis jeg skal komme med et ønske, så må det bli "mer av det samme". Det er nettopp blandingen som tiltrekker meg: "Metastoff om ltiteratur" (hvor liker du å lese, hvordan oppbevarer du mengdene med bøker, de nyeste tekstene om smussomslag), forskjellig om oversetterlivet, tanker du gjør deg om bøker du har lest. Jeg kommer igjen og igjen fordi vi har nok til felles i litteratursyn/-interesse/-kjærlighet til at jeg er åpen for, og kan reflektere over, de forskjellene som er der. Og fordi du skriver godt, så klart.

Så hvis du holder fram som du stevner, skal jeg overholde min del av kontrakten og kommentere innimellom.

Jørn Roeim sa...

Strekker: Takk skal du ha! Veldig fin tilbakemelding på profilen jeg tilstreber.