8. august 2007

Morgentur.

Slik startet jeg dagen i dag, med en morgentur til Vealøs, den høyeste toppen i nedre Telemark, markert med et digert antennetårn som er synlig fra store deler av Telemark og Vestfold. Det var 21. gang jeg var oppe på denne toppen i sommer, og Billie - og nå også Joy - er alltid med. Etter en sånn tur er jeg mellom 1 og 1,5 kilo lettere.






Vi nærmer oss toppen. Joy og Billie danner fortroppen.















Så var vi på toppen.







Det er ikke så lett å fotografere seg selv, men dette gikk ganske bra.










Vealøs byr på spektakulær utsikt over Grenlands-området, helt til Langesund og Skagerrak. I dag var det dessverre litt disig.



Turkameratene klare til hjemtransporten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du, den "Skiensmasta" ser jeg herfra - og du har helt rett: den er synlig. Spesielt i desember er den en stor glede - da den er pyntet som et juletre og lyser opp i horisonten for veldig mange mennesker. Kjempestas å se "close-up" bilder som dette! :-)

Må virkelig si du er sprek som tar den turen så ofte! Veldig imponert her jeg sitter, veldig!!

Jørn Roeim sa...

Alltid deilig å kunne imponere folk :-) Men nå ble jeg litt nysgjerrig på hvor du ser masta fra, for det kan jo ikke være så veeeldig langt herfra.

Anonym sa...

Jeg ser masta i synsranda mi mot vest. Der sola går ned. Et nydelig landmerke som blinker og glitrer. Jeg ser "scheensmasta" - som vi sier - fra Vestfold. :-)