2. januar 2008

Et nyttårsforsett.


Jeg har knapt rukket å klargjøre nyttårsforsettene mine ennå, og det bør vel snart gjøres hvis det skal være noen vits i. Men ett nyttårsforsett er i hvert fall klart: I år skal jeg - inspirert av de imponerende leselistene rundt om på andre litterære blogger - føre journal over hva jeg leser, sånn at jeg også kan trå til med en liste ved årets slutt. Den blir kanskje ikke så imponerende (utrolig hva folk rekker å lese!), men på den annen side er jo et helt år ganske lang tid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Et ganske greit nyttårsforsett, det. En liste. (Godt Nytt År, forresten!)På den annen side så gir jo bloggen din en ganske god pekepinn om hva du leste i 2007!

Anonym sa...

Hei Tehme Melck:) Jeg liker så godt å besøke ditt litteraturglade hjørne i Cyberspace. Da jeg begynte å lese bloggen din så føltes det litt som å ’komme hjem’. Jeg har også bestemt meg for å å holde en oversikt over hva jeg leser i løpet av året. Og jeg vet at ’Måne over Porten’ er en bok som jeg alltid vil ha med meg. Mye gjenklang der for meg...som med alle Pettersons bøker. Ønsker deg et godt nytt år:)

Anonym sa...

Det er faktisk moro å gå tilbake og se hva man har lest tidligere år. Mitt nyttårsforsett er som vanlig å lese ut minst 50 bøker i løpet av året. Forhåpentlig klarer jeg å klatre over antallet bøker i forhold til i fjor, men akkurat dét får tiden vise...

Jørn Roeim sa...

cox: Godt nytt år til deg også.

dreamy: Takk for hyggelig kommentar, og godt nyttår.

elin: Det var faktisk din leseliste for 2007 som var den direkte foranledningen til innlegget mitt.