25. oktober 2008

Nynorsk



"Dei fleste forskingsaktive tilsette ved norske universitet og høgskular skriv vesentleg meir engelsk enn eg nokon gong har gjort, eller truleg kjem til å gjere, ein pikant liten ironi som elles heng saman med stillinga mi og med språksynet mitt. Min ideologiske ståstad, som eg ikkje har tenkt å forlate, er at det er over all måte viktig at språk som norsk i det heile og nynorsk reint særskilt vert brukte så mykje som råd og i alle mogelege situasjonar, for å sikre språkleg og kulturelt mangfald og for å demme opp for den aukande engelskspråklege dominansen på alle domene, ikkje minst i faglege samanhengar."

Stephen J. Walton i Skaff deg eit liv! Om biografi, Samlaget 2008.
Walton er engelskmann, professor i nynorsk skriftkultur ved Høgskulen i Volda og leder for Ivar Aasen-instituttet.

3 kommentarer:

nefertiti sa...

I love nynorsk, too...

Det er deilig å lese nynorsk - det er nesten som å lese fløte :-)

Anonym sa...

Uh, en dansker skal holde tungen lige i munden for at følge med på nynorsk ;-)

Vi har også haft - og har - debatten om engelsk kontra nationalsprog på bl.a. videregående uddannelser i Danmark. Der syntes at være en frygt for at det særegne nationale forsvinder. Jeg hører til dem, der ikke er så bekymret.

Og i øvrigt ... jeg har tagget dig, Jørn. Leg med på en blogleg ;-)

Jørn Roeim sa...

nefertiti: Enig i det med fløten. Man kan vel også si at nynorsken har mer musikk i seg?
bente: Med tanke på hvor store problemer mange dansker har med norsk bokmål, som er den formen for norsk de fleste nordmenn snakker, og som de fleste dansker dermed stifter kontakt med, kan jeg forstå at nynorsk kan fortone seg som litt sært. For øvrig hører jeg også til dem som ikke er redd for at nasjonalspråket skal forsvinne. Ikke er jeg så redd for engelsk påvirkning heller.
Men tagget - jeg er ikke så glad for det. Føles som en slags kjedebrev. Men jeg skal se hva jeg kan gjøre.