9. desember 2008

Fortell meg noe jeg ikke vet










Interiør fra en Mercedes på en gårdsplass nær meg.




«BMW-sjåfører er verstinger,» fastslår Aftenpostens nettavis i dag, HER. Fortell meg noe jeg ikke vet, sier jeg da. At BMW-sjåfører er verstinger på veien, vet enhver som har øynene med seg i trafikken. Og Audi-sjåfører ligger ikke langt etter. Akkurat som undersøkelsen Aftenposten refererer til viser.

«Mercedes-eierne er de snilleste blant status-bilistene,» konkluderes det med. Det er selvfølgelig ikke tilfeldig. Mercedes er synonymt med understatement. Det er totalt unødvendig, og fullstendig misforstått, å råkjøre med en Mercedes. En Mercedes-eier hever bare et overbærende øyebryn hver gang en vulgær BMW eller Audi raser forbi. Den omtalte undersøkelsen kan tyde på at BMW- og Audi-førere er mennesker med komplekser, mennesker som må bruke bilen for å kompensere for et eller annet. En Mercedes-eier er hevet over den slags. Ledestjernen foran på grillen forteller det som trengs. Noe mer er ikke nødvendig å si.

5 kommentarer:

Cyno Grassator sa...

Man får bestemt inntrykk av at Theme Melck kjører Mercedes. All ros er selvros, som Helge Krog sa.

Jørn Roeim sa...

Hm ... ja, han gjør nok det. Kjører Mercedes. Som gammel drosjeeier føler han seg veldig hjemme med denne stjerna foran seg. Dessverre ble innlegget neppe så morsomt og selvironisk som det var tenkt.

Cyno Grassator sa...

Drosjeeier og antikvar! Det må man kunne kalle en broget fortid.

No offense intended mht Mercedes. Det er gode biler! Helge Krog-sitatet kan se ut som en spydighet (ser jeg, i ettertid), men var ment som en ren artighet.

Anonym sa...

Veldig trygt og A4, da!
En sprek italiener derimot....
Eleganse.

Jørn Roeim sa...

Odette: Smak og behag.