8. juni 2012

Hva jeg leser - eller har tenkt å lese








Original til postkort med sitat fra Steppeulven. Laget av meg forrige gang jeg leste Steppeulven, i 1980. Det var før dataens tid, da man brukte overføringsbokstaver (Letraset). Kortet ble aldri produsert, men originalen har jeg fortsatt. 



For første gang på lenge har jeg en leseplan som består av følgende bøker:

Stephen J. Walton: Roadmovie. Manuset
Péter Nádas: Parallelle historier I, Den stumme provinsen
Herman Hesse: Steppeulven (gjenlesning)
Hanne Ørstavik: Hyenene
Leo Tolstoj: Anna Karenina

Jeg vet ikke om jeg kommer til å lese dem i denne rekkefølgen. Noen ganger vil bøkene selv ha et ord med i laget. Det innebærer også at bøker kan bli forkastet og andre komme til. "Egentlig" er det Waltons bok jeg leser nå, men etter å ha fullført Zulu (to innlegg nedenfor) måtte jeg ha en liten pause. Den bruker jeg til å lese en mini-biografi om Olav  Haraldsson, bedre kjent som Olav den hellige, skrevet av pater Olav Müller. Som norsk katolikk er jeg her altså på hjemlig grunn.

1 kommentar:

Gråbekka`s Blogger sa...

Fin liste:) Har nettopp begynt på Anna Karenina og liker den så langt:) Ha en flott lesetid:)