17. januar 2022

Beckett

 En dag gikk det opp for meg at jeg aldri hadde sett "Mens vi venter på Godot", og dermed var interessen for Beckett våknet igjen. HER er lenke til Fjernsynsteatrets oppføring, årstall ukjent. Jeg har ikke sett den selv ennå, men gleder meg til å gjøre det. Den nyvåknede Beckett-interessen førte også til at Deirdre Bairs kjente Beckett-biografi plutselig var i hus, fra et antikvariat. Nesten åtte hundre sider. 


 

"Watt" er min yndlingsbok av Beckett. Jeg har den i en godt lest Lanterne-utgave. For sikkerhets skyld har jeg et helt nytt ulest eksemplar innpakket i gråpapir stående ved siden av i hylla. Snakk om forutseenhet. Det innpakkede eksemplaret kommer sikkert til å oppnå en fantastisk antikvarisk verdi etterhvert. :-) 


Beckett-beholdningen i en bokhylle nær meg.


Ingen kommentarer: