4. mai 2007

«Overordentlig originalt» (ord for dagen).


«Norge er et meget stort land, og det er interessant å reise i Norge. Især Vestlandet er overordentlig originalt.»

Bjørnstjerne Bjørnson: Geografi og kjærlighed


Ja, mange ting kan sies om Vestlandet. «Overordentlig orginalt» er det kanskje også. I hvert fall er det uhyre vakkert på Vestlandet i dag, med strålende sol, knallblå himmel, fruktblomstring, våryre lam på jordene og svulmende fosser. Søndagens konfirmasjon i Vangskyrka på Voss kommer garantert til å bli en orgie i bunader. Håper været holder seg. Bildet tok jeg på M/F «Hardingen» på vei fra Utne til Kvanndal 15.30 i ettermiddag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har akkurat oppdaget bloggen din, og den er så bra! Om jeg ikke er en babe med bok, har jeg iallfall bøker, musikk og te i stabler...

Jørn Roeim sa...

Takk for en veldig hyggelig kommentar. Jeg gleder meg til å besøke bloggen din.