31. juli 2007

Dagens post.






Og hva fikk jeg fra amazon i dag?


Fra amazon.co.uk fikk jeg en CD med Blossom Dearie, en amerikansk jazzsangerinne jeg aldri hadde hørt om, en av mange spennende artister jeg er blitt gjort oppmerksom på ved å høre på NRK P2. (Helt praktfull - jeg hører på den mens jeg skriver.)

Fra amazon.de to bøker: Ebba D. Drolshagens Gebrauchsanweisung für Norwegen og 1000 Irrtümer der Allgemeinbildung. Førstnevnte ble behøring omtalt i Dagbladet tirsdag 17. juli under overskriften ”Hun gjør narr av nordmenn - norsktysk forfatter utgir ’Bruksanvisning til Norge’.”
Den andre handler om ting vi tror er fakta, men som ikke er det, for eksempel at Henry Ford oppfant samlebåndet og at Titanics forlis var verdens største skipsulykke. Eller at den katolske kirke lærer at paven er ufeilbarlig.

1 kommentar:

Anonym sa...

O lykke! Nesten som julaften! :-) Jeg har notert meg Blossom Dearie for en nærmere kikk - eller et nærmere hør. Om man kan si det slik.