30. november 2007

Bridgewater Black Toast & Marmalade





Bare en bemerkning til gårsdagens sløve-på-sofaen-med-kakao-og bøker-innlegg: Jeg drikker ikke kakao av en hvilken som helst kopp. Kakaokoppen min er fra Emma Bridgewaters «Black Toast & Marmalade»-serie, «The classic, best-selling Emma Bridgewater pattern» som det står på hjemmesiden hennes (HER). Betegnelsen «classic» kan hun godt koste på seg; det var nemlig hun som begynte med denne typen skrift på servise (og jeg elsker alt som har skrift på seg, antagelig fordi det gir meg assosiasjoner til bøker). Og så er det jo deilig engelsk dette, da.
Etterligningene er utallige, men Emma Bridgewater er altså originalen. Min kopp kjøpte jeg i et nydelig lite glassmagasin i Skovveien for mange år siden, som dessverre ikke finnes lenger. Men kakaoen smaker like godt, vinter etter vinter.

Ingen kommentarer: