29. november 2007

Sløv kveld






Jeg har ikke orket å blogge i dag, rett og slett. I hele kveld har jeg, bortsett fra den daglige kveldsturen med bikkjene (og etter en lang oversetterdag ved PC-en), ligget på sofaen og sløvet, drukket varm kakao og lest. Jeg har lest ferdig Beckström-boka og kommet et godt stykke i Marta Norheims Røff guide til samtidslitteraturen.
Fra yndlings lese- og sløvesofaen min i den ene enden av stua har jeg god utsikt til bøkene i den andre enden av stua. På bordet en skulptur av Skule Waksvik. Bordet er for øvrig et furubord, apropos Beckström. En reminisens fra perioden 1970--1980-årene da alle i vår generasjon skulle ha furu.

3 kommentarer:

Sesselja sa...

Jeg vil ha den røde stua di, jeg vil ha hagen din, og nå vil jeg pina døtte meg ha bokhylleveggen din også! Kanskje er jeg slettes ikke ei kvinne i 30-åra, men en mann i 50-åra?

Jørn Roeim sa...

Sesselja: Du kan nok ikke få noen av delene, men du kan nyte det her på bloggen :-)

Sesselja sa...

Close enough! ;-)