12. mars 2008

Dagens bokkjøp.






Jo, jeg har fått med meg at det er mammut, men har liksom fortrengt det, både fordi jeg har det veldig hektisk jobbmessig akkurat nå, og fordi jeg av og til prøver å ta meg selv i nakken og si at nå må du ikke kjøpe så mange bøker.
Hittil har jeg derfor ikke så mye som sett på en mammutbok. Men som vi vet - når mammuten går mot slutten, går prisene ned også der, og i dag var det halv pris av mammutpris i bokhandelen på det lille lokale kjøpesenteret. Og da klarte jeg ikke å stå imot lenger. For seks bøker med fullpris på over 1600 kroner (før mammut), slapp jeg i dag unna med litt over 300 kroner. Bøkene var:

André Brink: Attråens rett
Hans Herbjørnsrud: Brønnene
Ivan Turgenjev: Et overflødig menneskes dagbok
Minette Walters: Djevelens fjær
Peter Høeg: Den stille piken
Hanne Ørstavik: Kallet - Romanen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vel, du er smartere enn meg. Jeg endte opp med fullprisbøker i stedet for Mammut-bøker..

Spectatia sa...

Åh, gjett om jeg er nysgjerrig på hva du kommer til å synes om Den stille piken! Jeg leser den for annen gang nå (som forberedelse for en heldagsdiskusjon om den i april) og liker den like lite som første gangen jeg leste den.

Jørn Roeim sa...

frøken Skavlan: Sånn kan det gå ...
spectatia: Jeg har hørt mye negativt om denne boken, men jeg har primært kjøpt den for å studere oversettelsen.

Sesselja sa...

"Brønnene" fikk jeg også med meg fra Mammuten. Jeg er vanligvis ikke så glad i noveller, men jeg er akkurat ferdig med "Rømlingen", en novellesamling av Munro (også et mammutkjøp), som jeg likte godt, så nå gleder jeg meg til å ta fatt på "Brønnene". Det blir første møte med forfatteren, alltid spennende. :)

Unknown sa...

Jeg har også akkurat kjøpt Brinks Attråens rett. Og Brønnene står høyt på lista over ting jeg har lyst til å lese.