13. mai 2008

Jeg ble tagget

Min danske skribentkollega Bente Hoffmann har i DETTE innlegget på bloggen sin gitt meg denne utfordringen:

Pick up the nearest book.
Open on page 123.
Find the fifth sentence.
Post the next three sentences.
Tag five people, and acknowledge who tagged you.

Den nærmeste boken - det blir 2. bind av Graham Greenes selvbiografi, Flukt (originaltittel: Ways of Escape, 1980), norsk utgave Cappelen 1981, oversatt av Per A. Hartun.

Jeg åpner på s. 123, finner femte setning, og de tre neste lyder:

"Jeg var gyselig sent oppe i går." Han la på røret, så på meg og stusset da han oppdaget at jeg var ferdig påkledd. "Skal du ut?"

Så tagger jeg Eva, Elin, Aina, Fransiska og Frøken Skavlan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Morsom utfordring dette:)

Aina Basso sa...

Har gjort dette før, men ok! Eg tek utfordringa.

"Mother!"
"Mrs. Graham!"
Winifred Graham found breath for her anger.


Frå "The Gazebo" av Patricia Wentworth (1958) - gullalderkrim.

Anonym sa...

Jeg skal somle meg til å gjøre det snart.. :)

Thomas sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Thomas sa...

I all beskjedenhet - men også fordi det er ganske rått: Sjekk ut dette.

Anonym sa...

Jeg var visst allerede tagget av Eirik, jeg...

Anonym sa...

Oppdrag utført. Dog, det ble litt annerledes enn jeg hadde tenkt..

Jørn Roeim sa...

Skavlan: Fint det. Da skjønner jeg innlegget ditt bedre.