3. mai 2008

Merkelig





Er det ikke merkelig, hvordan man - etter et par glass god rødvin, særlig på en lørdagskveld - kan føle at man formelig elsker hele menneskeheten? (I parentes bemerket var 2004 et ypperlig år for amarone, og for den saks skyld kanskje for italiensk vin generelt.) Enda merkeligere er det, synes jeg, at den katolske bloggen min er, relativt sett, bedre besøkt enn aroundbooks. Jeg vet ikke hva slags slutninger jeg skal trekke av det. Åndelig lengsel der ute? Jeg har vært på hagedugnad i kirken i dag. Trivelig. Men lørdagskveld er lørdagskveld: pizza (bakt meg meg selv) og god rødvin. Livet er godt. Og hvis du vil vite litt om hva Bibelen sier om vin, kan du jo se på DETTE tidligere innlegget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stemmer vel ikke helt det? Besøkstallene altså.

35 på katolske bloggen idag mot 80 på aroundbooks.

Er det den gode rødvinen som spiller deg et puss?

Jørn Roeim sa...

anonym: Nei. Med "relativt sett" mener jeg den korte tiden den katolske bloggen har vært i virksomhet.