4. juni 2009

Sommerdvale








Utsikt fra rom 12 på Hald Hovedgaard.



Jeg har forflyttet meg til Det Danske Forfatter- og Oversættercenter, som holder til huse på Hald Hovedgaard utenfor Viborg. Jeg pleier å tilbringe fjorten dager her i juni hvert år, for å være sammen med danske kolleger og holde kontakten med dansk språk og kultur. Et kombinert arbeids og studieopphold, kan man si. Det var også her på Hald at jeg begynte å blogge for to og et halvt år siden.
Under tidligere opphold her har jeg blogget flittig, men i år vil ikke blogge-inspirasjonen innfinne seg. Derfor må jeg bare konstatere at bloggen ser ut til å ha gått inn i en slags sommerdvale inntil videre.

7 kommentarer:

Aina Basso sa...

Hygg deg på Hald, så kjem nok inspirasjonen plutseleg tilbake. Det plar vere slik.

Sesselja sa...

Kos deg i Danmark, med kolleger, bloggedvale, og nydelig utsikt fra vinduet.

Unknown sa...

Med en så nydelig utsikt hadde heller ikke jeg klart å skrive bloggposter.

Unknown sa...

Blogg eller ei, - det ser veldig fredfullt og idyllisk ut der.

Anonym sa...

Det bildet ga meg sommeren.

Nyt oppholdet, og sjener deg endelig ikke av at jeg er grønn av misunnelse.

Anonym sa...

Hald... et sus av dansk historie.

«I gaar holt du i Herr Buggis Gaard, met Hundrede Heste i Plade.» som det heter i visen om Niels Ebbesøn.

Jørn Roeim sa...

anonym: Ja, det er et sted med historisk sus. Bugges ånd svever over stedet.