8. februar 2012

Sitater



"Sitater hver dag hele året," sier Joyce i kapittel 11 av Ulysses. Jeg har tenkt å ta ham på ordet, og derfor vil det nå bli et nytt sitat å finne hver dag i sitatspalten øverst til venstre. Sitatene vil enten være fra litteraturen, for eksempel fra det jeg leser til enhver tid, eller handle om å lese, skrive eller oversette. Jeg elsker sitater, og for den som leter, er det mange av dem i denne bloggen. Prøv for eksempel temaet Sitater (alle) eller Sitater (film). Jeg har også redigert utallige sitatbøker, blant annet den største som finnes på norsk, Den store sitatboken.

PS Denne bloggen ønsker seg flere følgere. Se lenger nede til venstre.

5 kommentarer:

scribo sa...

Den store sitatboken har vi hatt mye glede av. Velredigert, morsom sitatbok, takk for den!

Jørn Roeim sa...

Hyggelig å høre.

Gråbekka`s Blogger sa...

La meg som følger:)

Jørn Roeim sa...

Hjertelig takk. To nye følgere i dag.

Marte P.S. sa...

Det er kjempefint med sitat, så no vart eg glad :)