15. august 2013

Ida Hegazi Høyer: Ut

«Første gang jeg merker at noe ikke er som det skal, er en onsdag i februar. Det kommer som en kritthvit tåke inn i hagen, inn i veggene, som et godstog, som en sommerfugl. Som et annet hus i huset.»

Slik åpner Ut, en intens roman om en kvinne som balanserer hårfint i den konforme hverdagen, men som kjenner noe stort og uunngåelig presse seg frem. På jobben, hjemme, i henne selv.
Ut viser hvor nødvendig det er å ta risiko, hvor farlig det kan være å se seg selv i speilet, hvordan kjærlighet antar overraskende former og hvordan en tilsynelatende enkel tilværelse rommer komplekse, dystre og komiske avgrunner. (Forlagets omtale)

I februar blogget jeg i DETTE innlegget om Høyers debutbok, som kom for et år siden. Jeg gleder meg virkelig til å lese årets bok.

1 kommentar:

aariho sa...

Denne boka virker interessant, så vil nok lese den en gang. Akkurat nå har jeg levert inn en liste på 20 bøker til biblioteket, så den må nok vente litt.