23. mai 2021

Nye bøker

 
Til bursdagen min nylig fikk jeg to danske bøker av min kone. "Den danske bog om Norge"  av den norsk/danske journalisten Kristoffer Flakstad, norsk statsborger født og oppvokst i Danmark. Passende lansert på selveste 17. mai! Med sterke røtter i Norge, men samtidig med et blikk utenfra, tegner Flakstad et kjærlig portrett av Norge som nesten fikk meg til å grine første gang jeg bladde i boka. Han formidler også mye kunnskap. En bok som like gjerne kan leses av nordmenn som av dansker!

I "Kærlighed", tyve fortellinger om å elske og bli elsket, har den kjente TV-journalisten Anders Agger og den formodentlig også kjente fotografen Mingo (nytt navn for meg), fartet rundt i Danmark og intervjuet og fotografert kjente og ukjente dansker om kjærligheten i deres liv. En nydelig designet bok i stort format, en typisk coffee table book, men med et innhold som berører.
 


 

Ingen kommentarer: