16. desember 2007

Julestresset har nådd bloggverdenen










Ill.: Storm P.

Julestresset har nådd bloggverdenen. Det er helt tydelig. Opptil flere blogger i min blogg-bekjentskapskrets viser tegn til påfallende liten aktivitet, noe jeg tolker som at de har mer enn nok med juleforberedelser. Noen av dem innrømmer det åpent («rammet av desember-stress», «har ikke tid til å blogge» etc.), og jeg må jo si at det er en ærlig sak. Jeg registrerer også at besøket på min egen blogg er usedvanlig lavt denne helgen, noe som tyder på at folk er opptatt av helt andre ting enn å blogge og lese andres blogger.
Jeg vil tro at akkurat denne helgen danner et slags klimaks for førjulstidens julebords- og selskapsaktivitet. Vi som da likevel sitter her med bloggene våre, er nærmest for en slags tapere å regne, siden vi tydeligvis ikke er invitert noe sted. Selv styrer jeg bevisst unna førjulsstresset, så jeg har ikke noe å klage over. For eksempel lot jeg være å gå på julemiddagen i Norsk Oversetterforening nylig, det nærmeste jeg som frilanser kommer «julebord på jobben». Derimot skal jeg til Gyldendal på onsdag. Og for bare å minne om det: Det er et liv etter jul også. Lysere dager, salg i butikkene, et nytt og ubrukt år fullt av muligheter. Og utallige lesegleder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skjønner det - Cox glimrer med sitt fravær, mine juleforberedelser forstyrres av grubling over denne forfatteren hans!

Og - det er ikke fullt så morsomt å sitte med svaret på neste gåte når ingen andre prøver seg.
Kanskje jeg avslører det i dag?

Kari

Jørn Roeim sa...

Kari: Litt kjedelig det med cox. Jeg vet ikke svaret selv engang. Og avsløringen din - skal vi vente til i kveld?

Sesselja sa...

Mine to blogger har omtrent stagnert under alle oppdragene som haglet inn ved desember-start. For min del har det gått i helgejobbing og nattarbeid for å få alt ferdig, og da blir den lille fritiden jeg har brukt til mann og hund fremfor blogg. Men jeg håper å komme sterkt tilbake på nyåret, både som blogger og som blogg-leser. :-)