9. januar 2008

Teknisk.





Jeg har problemer med lenker når jeg poster et nytt innlegg. Vanligvis skriver jeg hele innlegget som en tekstfil i word først. Hvis det skal være en link, legger jeg den inn i teksten med den rette HTML-koden. Så går jeg til Blogger dashboard, velger “Nytt innlegg”, deretter “Rediger HTML” og kopierer hele innlegget inn. Hvis jeg nå publiserer innlegget, funker ikke linken. Derfor velger jeg først fanen ”Skriv” og går deretter tilbake til ”Rediger HTML”. Da har det skjedd noe tull med linken. Jeg går da tilbake til tekstfila, tar bare selve adressen i linken og kopierer den inn på nytt der den skal være i innlegget. Så publiserer jeg innlegget, og da funker det.
Er det andre som har det samme problemet, og som har noe forslag til løsning?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg bruker et bloggeprogram som heter Ecto. Alt går som en drøm med det. Ecto koster ikke stort og er definitivt verdt pengene.

Spectatia sa...

Jeg har iblant sett at andre også har problem med linker, men jeg har aldri hatt det selv. Derimot irriterer jeg meg grønn på at det er kronglete å få orden på linjeavstanden innimellom, men det er en annen historie.

Når jeg skal skrive innlegg med lenker så legger jeg inn teksten under fanen 'Skriv' (enten skriver jeg rett inn eller så kopierer jeg fra Word), helt UTEN lenker. Deretter legger jeg til lenkene ved å bruke ikonen 'Lenke', den der grønne jordgloben med lenkesymbolet. Har alltid funka. Hittil. ;-)

Anonym sa...

Og jeg bruker wordpress. Der er lenkinga helt automatisk. Man trykker bare på link, kopierer inn url-en og så er det gjort. Lett som en plett :-)

Jørn Roeim sa...

Takk til børge, spectatia og hege. Siden jeg ikke helt skjønner hvordan eksterne programmer som Ecto og Wordpress fungerer i denne sammenhengen, prøvde jeg spectatias fremgangsmåte, og den ser ut til å funke utmerket. Det enkleste er det beste, som det heter i reklamen.
Men det med linjeavstanden plager meg også.

Anonym sa...

Jeg bruker Blogger. Jeg tror det har noe med at du først skriver det i Word å gjøre. Selv bruker jeg et program hvor jeg skriver det hele i ren tekst (Notepad, f. eks.) Word har en tendens til å leve sitt eget liv litt, og legger til egne koder i hytt og vær. Unngå Word og bruk heller f. eks. Notepad, så skal du se problemet løser seg.