11. januar 2008

Postrapport.






Jeg hører til dem som elsker å få post - hvem gjør ikke det - og da snakker jeg først og fremst om vanlig sneglepost. Det er liksom noe spesielt ved det å åpne en konvolutt. Mye kommer jo på mail nå for tiden, men i går og i dag var det også en del innhold i postboksen, som avspeiler hva jeg driver med. Her er en invitasjon fra Damm til vårfesten deres 6. mars, deretter to brev fra Det Norske Samlaget angående at de vil bruke et utdrag fra en av mine egne bøker i et leseverk (jeg er representert i en del lesebøker etter hvert, og det er veldig hyggelig), et brev fra Gyldendal angående et oversetterhonorar som er på vei, og så et postkort med bilde av Pablo Neruda. Motivet ikke tilfeldig valgt, kortet er fra en god venninne av meg som inntil nylig var generalsekretær i Norsk Oversetterforening, og som nå er i Chile.

Ingen kommentarer: