17. mars 2009

Akkurat nå





Sånn er utsikten fra det lille røde huset i skogen akkurat nå. Dette lyset, denne himmelen, akkurat dette "snøflekkete" landskapet er så typisk mars. Akkompagnert av et lint vindsus i skogen som bildet ikke kan formidle. Og lukten av barskog og porøs vårsnø (som jeg må bakse meg frem i, for veien er ikke brøytet i vinter). Når jeg sitter på trappa, er det som å ta påsken på forskudd, og inne må jeg ta ned persiennene for å holde sola ute så jeg klarer å se dataskjermen.

3 kommentarer:

Monica sa...

Fantastisk! Er det der du sitter og jobber nå?

Jørn Roeim sa...

Jepp, her sitter jeg og jobber nå. Med denne utsikten foran meg.

Monica sa...

Hvilken lykke. Utsikten får meg til å tenke på serien som sto i bokhylla til mormor og morfar: "Og bakom synger skogene"